Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Μηδενίζει την αξία της άδειας ταξί!


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Αίρεται κάθε περιορισμός στην έκδοση νέων αδειών, δίνοντας τη χαριστική βολή σε χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες που ήδη κρατιούνται με τα «νύχια» στο επάγγελμα
Οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί, έγκαιρα είχαν προειδοποιήσει, όταν οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες σιωπούσαν. Στη φωτογραφία άποψη από την κινητοποίηση της ΠΑΣΕΒΕ την προηγούμενη βδομάδα
Σε καθεστώς πλήρους και απόλυτης «απελευθέρωσης» εισέρχεται και ο κλάδος των αυτοκινητιστών ταξί με τους αυτοαπασχολούμενους του χώρου να βρίσκονται αντιμέτωποι με τον άμεσο μηδενισμό της αξίας της άδειάς τους και την απειλή της ανεργίας και της οικονομικής καταστροφής να είναι πλέον κάτι περισσότερο από χειροπιαστή.
Οπως, ανακοίνωσε χτες το πρωί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Ραγκούσης, ο νόμος 3919/11 περί «κατάργησης αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» βρίσκεται σε πλήρη ισχύ από τις 2 του Ιούλη, επομένως ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέτει αίτηση για τη χορήγηση άδειας ταξί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου και των κατά τόπους περιφερειών. Πρόσθεσε ακόμη, ότι εντός του επόμενου τριμήνου, παράλληλα με τη συλλογή των αιτήσεων, θα δοθούν και οι απαραίτητες διευκρινίσεις για το πώς θα χορηγούνται οι άδειες ταξί, αλλά και για το κόστος του παράβολου που θα χρειαστεί να καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι. Με δεδομένο πάντα, όπως συνέχισε ο Γ. Ραγκούσης, το πλήρες άνοιγμα του κλάδου, το οποίο επιτάσσει ένα ιδιαίτερα χαμηλό αντίτιμο.
Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι και χτες η κυβέρνηση διέδιδε ότι η «απελευθέρωση» του κλάδου των ταξί, δε θα καταργούσε πλήρως τους υφιστάμενους περιορισμούς στην έκδοση νέων αδειών, τουλάχιστον όσον αφορά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που είχε προωθήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προέβλεπε ότι ο υπολογισμός του αριθμού αδειών ταξί ανά περιφέρεια θα υπολογιζόταν βάσει αλγορίθμου που θα λάμβανε υπόψη, ανάμεσα σε άλλα, τον αριθμό μόνιμων κατοίκων και τον αριθμό κλινών. Σε κάθε περίπτωση, στην πρωτεύουσα ο αριθμός αδειών ταξί ανά κάτοικο θα ακολουθούσε το λόγο 2,5 προς 1.000. Το σχέδιο ΠΔ προέβλεπε ακόμη ότι ο αριθμός των αδειών που θα μπορούσε κάποιο νομικό πρόσωπο να έχει στην κατοχή του, δε θα μπορούσε να ξεπερνά το 5% του συνολικού αριθμού αδειών της περιφέρειας που ασκούσε δραστηριότητα επιβατικών μεταφορών δημοσίας χρήσης.
Πλέον, όλα τα παραπάνω αποδεικνύονται «κενό γράμμα», τίποτε περισσότερο από έναν φτηνό κυβερνητικό ελιγμό, απλά για κέρδος χρόνου. Εννοείται, ότι η είσοδος στο επάγγελμα πάσης φύσης εταιριών του εσωτερικού ή του εξωτερικού μπορούν να εισέλθουν χωρίς τον παραμικρό περιορισμό ως προς τον αριθμό των αδειών που θα μπορούν να έχουν στην κατοχή τους. Μετά και τις χτεσινές υπουργικές ανακοινώσεις, η τιμή της άδειας ταξί στην πρωτεύουσα «κατρακυλάει» προς το μηδέν, σπρώχνοντας στην απόγνωση χιλιάδες οικογένειες που έβαλαν υποθήκες σπίτια και άλλα περιουσιακά στοιχεία, μόνο και μόνο για να αγοράσουν πολύ ακριβά, μία ή δύο θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε μία σύνηθη επίδειξη άρρητου κυνισμού, παραδίδει ένα ακόμη επαγγελματικό κλάδο στα «όρνεα» των μονοπωλίων, αποδεικνύοντας ότι η μόνη «κόκκινη γραμμή» που τη δεσμεύει είναι η ικανοποίηση της ακόρεστης δίψας του μεγάλου κεφαλαίου να κατασπαράσσει τη μικρή και πολύ μικρή ιδιοκτησία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου