Παρασκευή, 13 Απριλίου 2012

ΑΝΤΙΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Δοκιμές του FRΟΝΤΕΧ για καταστολή μεταναστών



Αεροσκάφη όπως αυτό από το Ισραήλ δοκιμάζει ο FRONTEX στο Ακτιο
Εξελιγμένα εναέρια μέσα επιτήρησης συνόρων δοκιμάζει στην Ελλάδα ο ευρωενωσιακός οργανισμός συνοριοφύλαξης FRONTEX, ψάχνοντας να τα προσθέσει στο οπλοστάσιο των κρατών μελών, εντείνοντας παραπέρα την καταστολή σε πρόσφυγες και μετανάστες. Σύμφωνη η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ/ΝΔ, υλοποιώντας την αντιμεταναστευτική πολιτική της ΕΕ, στέλνει στα πεδία δοκιμής, συγκεκριμένα στο Ακτιο και την δυτική ακτή της χώρας, αξιωματούχους των αρμόδιων υπηρεσιών να εξετάσουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες αυτών των οργουελικών αεροσκαφών στο ανθρωποκυνηγητό.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της 9/2/12 της Ισραηλινής Αεροπορικής Βιομηχανίας «ΙΑΙ» (αναπτύσσει και παράγει στρατιωτικά και εμπορικά αεροσκάφη και συστήματα άμυνας, συνεργάζεται πενήντα χρόνια τώρα με το Υπουργείο Αμυνας του Ισραήλ), «Το Μη Επανδρωμένο Εναέριο Σύστημα (UAS) "Heron" παρουσιάστηκε πρόσφατα με επιτυχία και σύμφωνα με το σχέδιο, αυτή τη φορά στην Ελλάδα, ως μέρος παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε από την υπηρεσία της ΕΕ FRONTEX».
Η ΙΑΙ συνεχίζει ότι κατά την παρουσίαση δοκιμάστηκαν «με επιτυχία» διάφορα συστήματά της «για εντοπισμό πιθανών στόχων (...) τόσο στη γη όσο και στην θάλασσα». Ενδεικτικά ένα από τα συστήματα ήταν το Ραντάρ Θαλάσσιας Περιπολίας που έχει αναπτύξει. Επίσης το «Heron» έδειξε τις δυνατότητές του στην απογείωση και προσγείωση που του «επιτρέπουν πλήρη επιχειρησιακή δραστηριότητα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες».
Και παρακάτω: «Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην βάση της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Ακτιο, με την παρουσία εκπροσώπων από υπηρεσίες συνοριοφύλαξης και ακτοφυλακής από διάφορες χώρες της Ευρώπης, όπως και από την Ελληνική Ακτοφυλακή (σ.σ: το ελληνικό Λιμενικό Σώμα)».
Σημειωτέον ότι Λιμενικό και FRONTEX έχουν στενότατη συνεργασία εδώ και καιρό. Από 1/10/2010 το πρώτο πανευρωπαϊκά περιφερειακό επιχειρησιακό γραφείο του FRONTEX λειτουργεί στην έδρα του Λιμενικού στον πύργο ελέγχου του Σώματος στην ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά. Εχει ζώνη ευθύνης τα χερσαία, θαλάσσια και εναέρια σύνορα Ελλάδας, Κύπρου, Ιταλίας και Μάλτας. Συλλέγει, ανταλλάσσει πληροφορίες με άλλες υπηρεσίες, συντονίζει τις επιχειρήσεις συνοριοφύλαξης. Αξιωματούχοι FRONTEX και Λιμενικού είναι τόσο ευχαριστημένοι από τούτη την συγκατοίκηση ώστε δημόσια ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις, οι δε ιθαγενείς δέχονται δωράκια από τους «φιλοξενούμενους». Σύμφωνα με ανακοίνωσή τους τον Γενάρη, «στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας του Λιμενικού Σώματος με το επιχειρησιακό γραφείο του FRONTEX στην Ελλάδα, ο εν λόγω Οργανισμός προέβη στην προσφορά οκτώ αλεξίσφαιρων γιλέκων, προκειμένου να συμβάλει έμπρακτα στην καλύτερη εκτέλεση του έργου του ΛΣ, το οποίο είναι επιφορτισμένο και με το έργο της Ασφάλειας των εγκαταστάσεων των γραφείων του στο κτίριο του Αρχηγείου ΛΣ, καθώς επίσης και να ευχαριστήσει για την μέχρι τώρα εξαίρετη συνεργασία, με την βεβαιότητα ότι αυτή θα συνεχισθεί».
Τριήμερο δοκιμών
Ενδεικτικές του τι θέλουν τέτοια αεροσκάφη είναι και οι επιχειρησιακές δυνατότητές τους. Π.χ. το «Heron» όπως περιγράφουν οι κατασκευαστές μπορεί να απογειωθεί με συνολικό βάρος 1.250 κιλά, να φτάσει σε ύψος τα 30.000 πόδια και να επιχειρεί συνεχώς για 40 ώρες. «Μπορεί να λειτουργεί τουλάχιστον πέντε διαφορετικά συστήματα (σ.σ: μιλάμε για επιτήρηση κι εντοπισμό στόχων όπως οι ίδιοι τους εννοούν) ταυτόχρονα, παρέχοντας άμεσα πληροφόρηση για όσα συμβαίνουν σε μια ευρεία περιοχή και για εκτεταμένη περίοδο χρόνου». Το χρησιμοποιούν ήδη 18 «πελάτες» παγκοσμίως ανάμεσά τους και η Ομοσπονδιακή Αστυνομία της Βραζιλίας. Ανάλογη επίδειξη των δυνατοτήτων του έγινε στην υπηρεσία των αυστραλέζικων τελωνείων και την ισπανική Πολιτοφυλακή.
«Οι παρουσιάσεις όπως αυτή στην Ελλάδα βοηθούν τον FRONTEX να καταλήξει αν υπάρχουν δυνατότητες για μια μη στρατιωτική χρήση αυτών των τεχνολογιών. Το κύριο ενδιαφέρον μας είναι η δυνητική χρήση τους για τον έλεγχο των συνόρων και για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη θάλασσα, καθώς η διάσωση ανθρώπινων ζωών είναι μία από τις προτεραιότητές μας» φέρεται να δήλωσε προς τους κατασκευαστές υποκριτικά μα και αποκαλυπτικά, ο Edgar Beugels, επικεφαλής του Τμήματος Ερευνας και Ανάπτυξης του FRONTEX.
Πιθανότατα έγινε κι άλλη τέτοια επίδειξη πάλι στο Ακτιο. Ανακοίνωση της16/1/2012 της γαλλικής βιομηχανίας THALES αναφέρει ότι το αντίστοιχο μη επανδρωμένο αεροσκάφος «Fulmar» της ισπανικής «Aerovisiοn» που οι Γάλλοι υποστηρίζουν με συστήματα, επίσης δοκιμάστηκε στο Ακτιο. Μάλιστα ξεκαθαρίζεται ότι «Επί τρεις μέρες, διάφοροι κατασκευαστές μη επανδρωμένων αεροσκαφών έκαναν δοκιμαστικές πτήσεις περιπολώντας στη δυτική ακτή της Ελλάδας». Οι Ισπανοί σε δική τους ανακοίνωση αναφέρουν ότι οι δοκιμές έγιναν τέλη 2011. Το μικρότερο αυτό αεροσκάφος μήκους 3,1 μέτρων, βάρους 19 κιλών μπορεί να πετάξει στα 3.000 μέτρα επί 8 ώρες δίχως ανεφοδιασμό καλύπτοντας 800 χιλιόμετρα. Σήμερα το «Fulmar» επιχειρεί στην Μαλαισία επιτηρώντας σύνορα. Τα συστήματα που μεταφέρει μεταδίδουν άμεσα εικόνες και βίντεο. «Τέτοια συστήματα διευκολύνουν στην επιτήρηση και τον έλεγχο της κίνησης στα θαλάσσια και χερσαία σύνορα» διαφημίζουν οι Γάλλοι το προϊόν τους.
Επόμενη ανάλογη παρουσίαση εναέριων μέσων επιτήρησης φέρεται να προετοιμάζει ο FRONTEΧ για τις 18 και 19 Απρίλη (λίγο βορειότερα αλλά πάντα στη ...γειτονιά) στην Βουλγαρία με την συνεργασία της Αστυνομίας Συνόρων της Βουλγαρίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου