Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2011

Οριστικά στις εταιρείες τα ΤΑΞΙ

Την οριστική παράδοση του κλάδου των ταξί σε ιδιωτικές εταιρείες ενέκρινε χτες το Υπουργικό Συμβούλιο, υιοθετώντας το βασικό πλαίσιο της λεγόμενης «απελευθέρωσης» του κλάδου, σύμφωνα με τις προγραμματικές δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ και τις συμφωνίες του με την τρόικα. Ακόμα και οι σημερινοί ιδιοκτήτες που βγάζουν με το ταξί μεροκάματο, για να πάρουν νέα άδεια θα πρέπει να ενταχθούν ή να δημιουργήσουν «Ανώνυμη Εταιρεία» ή «Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης».
Σύμφωνα με τις τελευταίες ρυθμίσεις που αποφασίστηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο, τις «Αδειες Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ» θα τις χορηγεί το Δημόσιο με παράβολο 15.000-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000-10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες. Οι άδειες θα ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια και δεν θα είναι μεταβιβάσιμες.
Αποφασίστηκε η αδειοδότηση οχημάτων ειδικής μίσθωσης μέχρι 9 θέσεις με κράτηση μέσω τηλεφώνου ή internet χωρίς περιορισμό έδρας, αλλά και η λειτουργία μοτοσικλετών - ταξί Δημοσίας Χρήσης.
Τα νέα ΤΑΞΙ και τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας παροχής υποχρεούνται να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης, που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.
Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος.
Τέλος, για τους ιδιοκτήτες που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις.
Είναι ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να συνεχίσει μέχρι τέλους τον πόλεμο που έχει ξεκινήσει ενάντια στους αυτοκινητιστές. Με την «απελευθέρωση» οι αυτοαπασχολούμενοι στο ταξί δεν θα χάσουν μόνο την αξία της άδειάς τους, αλλά κύρια μια ακριβοπληρωμένη θέση εργασίας, ενώ πολλοί από αυτούς θα κινδυνέψουν να χάσουν ακόμα και τα σπίτια τους, αφού είναι υποθηκευμένα στις τράπεζες.
Κόντρα στην πολιτική ενίσχυσης του κεφαλαίου, οι αυτοαπασχολούμενοι στο ταξί διεκδικούν:
  • Κατάργηση του νόμου της λεγόμενης απελευθέρωσης.
  • Η άδεια ταξί να μείνει προσωπική.
  • ΟΧΙ στην παράδοση του κλάδου στο μεγάλο κεφάλαιο.
  • ΟΧΙ στην κατάργηση του ενιαίου κομίστρου.
  • ΟΧΙ στα επταθέσια και εννιαθέσια χωρίς ταξίμετρο και στην ενοικίαση μετά οδηγού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου